Dyrektor przedszkola, nauczyciel przedszkolny i wczesnoszkolny
ze specjalnością jęz. ang., pedagog specjalny, trener TUS
Wiedząc, że nauczyciel jest obok rodziców ważną najważniejszą osobą na początku jego życia zawsze chciałam stworzyć miejsce, w którym dzieci będą mogły w atmosferze bezpieczeństwa, ogromnego wsparcia, życzliwości i miłości rozwijać się w sferze emocjonalnej, społecznej, fizycznej a także intelektualnej.
Przyjmując nauczycieli do pracy w przedszkolu zwracam uwagę na to, aby były to osoby z wysokim wykształceniem. Jednak istotna jest dla mnie również kreatywność, życzliwość, cierpliwość do przedszkolaków, a także stały rozwój i podwyższanie kwalifikacji, które gwarantują nauczanie i wychowanie na najwyższym poziomie.
W moim przedszkolu pełnię funkcję dyrektora, ale również spełniam się w pracy z grupą. Praca z dziećmi jest dla mnie istotna i z chęcią wchodzę do sal przedszkolnych, a widząc uśmiech na buziach naszych przedszkolaków czuję ogromną satysfakcję i spełnienie.
Moja ścieżka zawodowa jest wynikiem potrzeb jakie wynikają z pracy z dziećmi. Chcę wspierać rodziców i dzieci w ich potrzebach, a bez gruntownej wiedzy nie byłoby to możliwe.
Nauczyciel przedszkolny i wczesnoszkolny ze specjalnością plastyczno – techniczną, logopeda, terapeuta ręki
Jako nauczyciel staram się stwarzać takie warunki edukacyjne, aby każdy mój podopieczny mógł samodzielnie przez doświadczenie poznawać otaczający go świat.
Niezwykle istotne jest dla mnie kształtowanie w dzieciach samodzielności oraz wiary we własne możliwości. Staram się umacniać i rozwijać w dzieciach to co już potrafią. Jednak szczególne miejsce w moim sercu mają dzieci z trudnościami i potrzebami.
Mój rozwój zawodowy wynika głównie z pracy z dziećmi, bo właśnie to jest inspiracją do poszukiwania wiedzy, która pozwoli mi na wspieranie przedszkolaków w ich rozwoju.
Metody, które szczególnie lubię stosować w pracy to elementy pedagogiki M. Montessori, a także symultaniczno – sekwencyjna nauka czytania J. Cieszyńskiej.
Asystent nauczyciela
Od najmłodszych lat marzyłam o pracy z dziećmi. Jestem osobą odpowiedzialną, ciepłą i cierpliwą. Otaczam dzieci troską i zrozumieniem. Praca z dziećmi daje mi dużo satysfakcji i radości. Dokładam wszelkich starań, aby każde dziecko czuło się kochane i bezpieczne. Nieustannie poszerzam wiadomości i umiejętności.
Nauczyciel wczesnoszkolny i przedszkolny ze specjalnością j. angielski, artysta plastyk
Praca z dziećmi sprawia mi wiele radości i pobudza moją kreatywność. Przygotowując zajęcia staram się wychodzić naprzeciw potrzebom swoich podopiecznych. Chcę aby lepiej rozumiały otaczający je świat, aby były samodzielne i miały wiarę we własne możliwości. W tym celu dużą wagę przykładam do urozmaicania przeprowadzanych zajęć i stosowania ciekawych pomocy dydaktycznych. Stwarzam sytuacje wspierające samodzielność dzieci, skłaniam je do myślenia oraz wyciągania wniosków. Obserwacja postępów moich wychowanków sprawia mi największą radość.
Szczególne miejsce w mojej pracy zajmują zajęcia artystyczne. Sięgam po różnorodne techniki plastyczne, narzędzia i materiały. Twórczość plastyczna dzieci jest, według mnie, istotną formą aktywności ponieważ można nią wyrażać ekspresję. Kształtuje się także wyobraźnia i kreatywność. Jedną z form zajęć artystycznych wykorzystywanych przeze mnie są przedstawiane dzieciom teatrzyki stolikowe.
Nauczyciel
Jestem absolwentką Szkoły Jazzu i Muzyki Rozrywkowej na wydziale „Wokalistyka” oraz Dziennikarstwa i komunikacji społecznej w Krakowie.
Obecnie jestem na 4 roku Pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej ze specjalnością j. angielskiego.
Radość sprawia mi słuchanie muzyki i praca z dziećmi. Uważam, że „ Dziecko powinno się traktować jako równego sobie. Tyle i aż tyle”.
Nauczyciel wczesnoszkolny i przedszkolny, pedagog specjalny
Dzieci rodzą się ze skrzydłami. Nauczyciele pomagają im je rozwinąć” – Janusz Korczak
Jestem absolwentką studiów magisterskich na kierunku pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna na Uniwersytecie Pedagogicznym im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie. Ukończyłam także studia podyplomowe na kierunku: „Diagnoza, terapia i pomoc psychologiczno-pedagogiczna”, dzięki którym uzyskałam kwalifikacje pedagoga specjalnego. Praca z dziećmi sprawia mi ogromną satysfakcję, spełnienie, przynosi wiele radości i uskrzydla- zwłaszcza wtedy, kiedy dzieci obdarowują mnie swoim zaufaniem i miłością, gdy widzę w ich oczach radość i uśmiech, a co najważniejsze, gdy mogę zaobserwować ich postępy w zachowaniu i nauce. W wolnej chwili lubię czytać psychologiczne książki oraz słuchać muzyki.
Asystent nauczyciela
Ukończyłam kurs ,,Asystenta nauczyciela przedszkola” oraz sukcesywnie poszerzam wiedzę na szkoleniach. Lubię pracować z dziećmi,jestem osobą, ciepłą, cierpliwą, pracowitą i otwartą na nowe wyzwania.Praca z dziećmi nigdy nie jest nudna i monotonna. A dzień do dnia nie podobny. Każdy dzień w otoczeniu dzieci potrafi zaskoczyć. Uważam, że dzieci należy traktować równemu sobie gdyż dzieci potrafią ,, głębiej” patrzeć na świat dzięki czemu sami możemy się od nich dużo nauczyć. Intresuję się rysunkiem,muzyką, czytaniem książek oraz chętnie udzielam się charytatywnie.
Pianistka, teoretyk muzyki, nauczycielka rytmiki
- w trakcie studiów podyplomowych z muzykoterapii
- prowadzi działalność – Muzyczny Zakątek (zajęcia muzyczne dla niemowląt i dzieci do 3 roku życia, zajęcia muzyczne dla przedszkolaków i szkolniaków, zajęcia indywidualne z gry na fortepianie oraz na ukulele dla dzieci i dorosłych)
- prowadzi zajęcia muzykoterapeutyczne w Fundacji AUXILIUM w Bochni
“Dziecko ma prawo być sobą. Ma prawo do popełniania błędów. Ma prawo do posiadania własnego zdania. Ma prawo do szacunku. Nie ma dzieci – są ludzie.” – Janusz Korczak
Pracuję z dziećmi już od 10 lat, a codziennie czymś mnie zaskakują . Bardzo wiele można się nauczyć od dzieci – radość z drobnych rzeczy, ciekawość świata, wrażliwość, otwartość umysłu i dążenie do celu. Staram się być uważna na potrzeby tych małych ludzi i poprzez muzykę wpływać na ich rozwój. Cenię sobie muzykę wykonywaną na żywo oraz improwizację, pozwalającą dzieciom być sobą i wyrażać siebie.